Etkinliklerimiz     ·       Haberler - Duyurular     ·       +90 ( 212 ) 631 23 11
  Dil     ·       Veli Girişi

Dil Seçenekleri

Eğitimlerimiz | İpekböceği Anaokulu & Kreş – Fatihte En Büyük ve En İyi Reggio Emilia Anaokulu

Eğitimlerimiz

İpekböceği Anaokulu, Keşif Müfredatı, Çoklu Zekâ Kuramı, Reggio Emilia Yaklaşımı ve Karakter Eğitimi gibi yenilikçi ve çocuk merkezli eğitim metotlarını benimseyerek, çocukların merak ederek, keşfederek ve deneyimleyerek öğrenmelerini sağlayan bir eğitim

Eğitimlerimiz

Eğitim Yaklaşımımız: Keşif Temelli ve Çocuk Odaklı Öğrenme

İpekböceği Anaokulu ve Kreş, çocukların bireysel öğrenme hızlarına ve ilgi alanlarına uygun olarak çok yönlü ve keşfetmeye dayalı bir eğitim modeli sunar. Her çocuğun kendine özgü öğrenme biçimi olduğunu kabul eden ve çocukların merak ederek, keşfederek ve deneyimleyerek öğrenmelerini destekleyen çeşitli eğitim yaklaşımlarını benimsiyoruz.

 

✔ Keşif Müfredatı

Keşif Müfredatı, çocukların öğrenme sürecinde hazır bilgi almaktan çok, kendi keşiflerini yaparak öğrenmelerini sağlayan yenilikçi bir eğitim modelidir.

Bu sistemde;
✔ Çocuklar bilgiyi pasif olarak almak yerine, sorular sorarak, deneyerek ve gözlemleyerek öğrenir.
Öğretmen bir anlatıcı değil, rehberdir ve çocukların merak ettikleri konular üzerinde araştırma yapmalarını teşvik eder.
Sınıflar birer keşif laboratuvarı gibidir ve öğrenme süreci çocukların ilgilerine göre şekillenir.
Doğa, sanat, bilim ve teknoloji gibi farklı alanlar bir bütün olarak ele alınır ve çocukların çok yönlü gelişimi desteklenir.

Daha fazla bilgi için: Keşif Müfredatı Nedir?

 

✔ Çoklu Zekâ Kuramı

Howard Gardner tarafından geliştirilen bu teori, her bireyin farklı zekâ türlerine sahip olduğunu savunur. Biz de bu yaklaşımı temel alarak çocuklarımızın aşağıdaki zekâ alanlarını geliştiren etkinlikler sunuyoruz:

Sözel-dilsel zekâ: Hikaye anlatımı, drama ve kelime oyunlarıyla desteklenir.
Mantıksal-matematiksel zekâ: Sayılar, problem çözme çalışmaları ve deneylerle geliştirilir.
Görsel-uzamsal zekâ: Resim, sanat ve tasarım çalışmaları ile teşvik edilir.
Bedensel-kinestetik zekâ: Hareket temelli oyunlar, dans ve spor aktiviteleri ile güçlendirilir.
Müziksel-ritmik zekâ: Ritim çalışmaları, enstrüman kullanımı ve müzik dinleme etkinlikleri ile pekiştirilir.
Sosyal zekâ: Grup çalışmaları, iş birliği gerektiren oyunlar ve sosyal projelerle geliştirilir.
İçsel zekâ: Çocukların duygularını tanıması ve ifade etmesi için meditasyon, günlük tutma gibi etkinlikler kullanılır.
Doğa zekâsı: Açık hava etkinlikleri, doğa yürüyüşleri ve ekolojik farkındalık çalışmalarıyla desteklenir.

Daha fazla bilgi için: Çoklu Zekâ Kuramı

 

✔ Reggio Emilia Yaklaşımı

İtalya'nın Reggio Emilia bölgesinde ortaya çıkan bu eğitim modeli, çocukların merak duygusunu besleyen, yaratıcı ve araştırmacı bireyler olarak yetişmelerini hedefler.

✔ Çocuklar projeler üzerinden öğrenir ve öğrenme sürecine aktif olarak katılır.
Öğretmenler çocukların yönlendirdiği konular üzerinde rehberlik yapar, onların ilgi alanlarına göre ders içerikleri şekillendirilir.
Doğal materyallerle öğrenme teşvik edilir ve çevre, çocukların üçüncü öğretmeni olarak kabul edilir.

Daha fazla bilgi için: Reggio Emilia Yaklaşımı

 

✔ Karakter Eğitimi

Eğitim sürecinin en önemli bileşenlerinden biri de çocukların sadece akademik olarak değil, etik ve ahlaki değerler açısından da gelişmesini sağlamaktır.

Saygı, empati, dürüstlük ve sorumluluk gibi temel değerler günlük yaşantının bir parçası olarak işlenir.
✔ Çocuklara toplumsal kurallar, iş birliği, yardımlaşma gibi değerler yaşantısal öğrenme yoluyla kazandırılır.
Farklı kültürler ve düşüncelerle empati kurmayı öğrenen bireyler yetiştirilir.

Daha fazla bilgi için: Karakter Eğitimi

 

✔ Eğitim Yaklaşımımızın Temel İlkeleri

Çocuk merkezlidir: Çocukların bireysel ilgi alanlarına göre öğrenme süreci şekillendirilir.
Deneyimleyerek öğrenme esastır: Bilgiler kitaplardan değil, keşif ve gözlem yoluyla kazanılır.
Öğretmen bir rehberdir: Çocukların sorularına yanıt vermekten çok, onları keşfetmeye yönlendirir.
Oyun temellidir: Oyun, öğrenmenin en güçlü araçlarından biridir ve tüm ders içeriklerine entegre edilmiştir.
Sürdürülebilir ve doğa dostu eğitim anlayışına sahiptir: Çocuklara doğa ile iç içe bir öğrenme ortamı sunulur.