Etkinliklerimiz     ·       Haberler - Duyurular     ·       +90 ( 212 ) 631 23 11
  Dil     ·       Veli Girişi

Dil Seçenekleri

36-60 Ay Gelişim Özellikleri | İpekböceği Anaokulu ve Kreş | Fatihin En BÜYÜK Anaokulu

36-60 Ay Gelişim Özellikleri

Oyun hamuru gibi yumuşak materyalleri kullanarak değişik şekiller oluşturur.

36-60 Ay Gelişim Özellikleri

27 Ocak 2021

36-60 Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri

 

 

Psikomotor Gelişim
        1. Çizgi üzerinde yürür.
        2. Daire etrafında döner.
        3. Çift ayakla uzağa atlar.
        4. Çift ayakla sıçrar.
        5. Geri geri çift ayak sıçrar.
        6. Tek ayak üzerinde sıçrar.
        7. Tek ayak üzerinde 5-7 saniye durur.
        8. Ayak değiştirerek iner-çıkar.
        9. Yuvarlanmakta olan topa tekme atar.
        10. Atılan topu yakalar.
        11. Yerden zıplayan topu yakalar.
        12. Topu kendisi sıçratıp yakalar.
        13. Bir metre yukarı atılan topu yakalar.
        14. Hareket halindeki büyük bir topu ayağı ile durdurur.
        15. 20 cm. yükseklikten atlar.
        16. Kendine doğru zıplatılan topu yakalar.
        17. Parmak ucunda yürür.
        18. Topuk ve ayak ucuyla yürür.
        19. Topuk ve ayak ucuyla geri geri yürür.
        20. Dokuz blokla kule yapar.
        21. Plastik çivi tahtasına çivi takar - söker.
        22. Daire şeklini çizer.
        23. Kare şeklini çizer.
        24. Üçgen şeklini çizer.
        25. Makasla basit şekilleri keser.
        26. Oyun hamuru gibi yumuşak materyalleri kullanarak değişik şekiller oluşturur.
        27. Çeşitli şekiller çizer ve boyar.
        28. İpe boncuk, makarna vb. dizer.
        29. Çeşitli malzemelerle baskı yapar.
        30. Bir kaptan başka bir kaba sıvıları boşaltır.
        31. Ritme uygun dans eder.


        Özbakım Becerileri
        1. Düğmesiz ve bağsız giysileri yardımsız giyinir.
        2. Yardımla saçını tarar.
        3. Giysisindeki büyük düğmeleri ilikler-çözer.
        4. Giysilerinin önünü-arkasını ayırt eder.
        5. Ellerini yıkar.
        6. Dişlerini fırçalar.
        7. Sözel ipuçları ile tabakları, peçeteleri, çatal ve kaşıkları doğru yerleştirerek sofra kurmaya yardım eder.
        8. Boyuna uygun bir askıya ceketini veya hırkasını asar.
        9. Masada kirlettiği kendine ait yeri temizler.
        10. Gece gereksinim duyduğunda uyanır ve tuvalete gider.
        11. Burnunu mendille siler.
        12. Ev işlerine yardım eder.
        13. Kendisine ait eşyaları toplar.
        14. Yardım ile bıçak kullanır.

    
    Sosyal-Duygusal Gelişim
        1. Toplum içinde kendisinden beklenen uygun davranışları gösterir.
        2. Yetişkinlerin konuşmalarına katılır.
        3. Aldığı sorumlulukları yerine getirir.
        4. Nezaket kurallarını uygular.
        5. Kendisinden küçüklere sevgi ve ilgi gösterir.
        6. Oyuncaklarını paylaşır.
        7. Yetişkinlerin yönettiği grup oyunlarına katılır.
        8. Diğer çocuklarla çeşitli oyunlar oynar.
        9. Basit kurallı oyunlar oynar.
        10. Sırasını bekler.
        11. Haklarını korur.
        12. Övgüden hoşlanır, yaptığı işin beğenilmesini ister.
        13. Kendisi ile ilgili sorulara uygun cevaplar verir.
        14. Duygularını ifade eder.
        15. Bir sorunu olduğu zaman yardım ister.
        16. Sofra kurallarına uyar.
        17. Adını, soyadını ve yaşını bilir.

  
      Bilişsel Gelişim
        1. Büyük-küçük, az- çok, açık-kapalı, uzun-kısayı resimde ayırt eder.
        2. 4-8 parçalı yap-bozu yapar.
        3. Sayı ile nesne arasında ilişki kurar (1'den 10'a kadar).
        4. 1'den 10'a kadar sayar.
        5. Yetişkinin istediği sayıdaki nesneyi verir (1'den 10'a kadar).
        6. İki yarım daireyi birleştirip daire yapar.
        7. Nesnelerin neden yapıldığını söyler.
        8. “Neden evimiz, kitabımız, saatimiz, gözlerimiz vardır” gibi soruları cevaplandırır.
        9. Tamamlanmamış insan resmine kol ve bacak çizer.
        10. Resmi gösterilen mesleklerin adını söyler.
        11. Meslekler ile kullandıkları araç-gereçler arasında ilişki kurar.
        12. Kısa bir süre gösterilip gizlenen tek nesne resimlerinin neye ait olduğunu hatırlayarak söyler.
        13. Artık materyalleri kullanarak özgün bir ürün yaratır.
        14. Ana ve ara renkleri eşleştirir.
        15. Ana ve ara renklerle ilişki kurar.
        16. Ana ve ara renkleri gruplar.
        17. Ana ve ara renkleri sıralar.
        18. Verilen nesneleri açıktan koyuya, koyudan açığa doğru sıralar.
        19. Bir olayı oluş sırasına göre anlatır.
        20. Gösterilen resimlerle ilgili öykü oluşturur.
        21. Objeleri temel özelliklerine göre gruplar (hayvanlar, sebzeler, çiçekler).
        22. Resme bakarak nesneyi tanımlar.
        23. Dil, boyun, kol, diz, parmak gibi beden parçalarını gösterir.
        24. Neden-sonuç ilişkisi kurar.


        Dil Gelişimi
        1. Konuşmalarında bağlaç kullanır.
        2. Kendi kendine bir şarkı, şiir, tekerleme söyler.
        3. Yaptığı günlük işlerle ilgili olarak, sorulan sorulara cevap verir.
        4. Konuşmalarında sıfat kullanır.
        5. Konuşmalarında ifadelerin olumsuz biçimlerini de kullanır.
        6. “Neden, nasıl, kim?” gibi soru sözcüklerini kullanarak tümceler kurar.
        7. Konuşmalarında kişi zamirlerini kullanır.
        8. Konuşmalarında yer bildiren ifadeleri doğru olarak kullanır (önünde, arkasında gibi).
        9. Konuşmalarında tümcenin temel öğelerini kullanır.
        10. Konuşmalarında işaret zamirini kullanır.
        11. Duygularını adlandırır.
        12. Dün, bugün, yarına ilişkin zaman bildiren sözcükleri doğru olarak kullanır.

 

 

 

Uzman Psikolog

Tuğba DEMİRÖZ

www.paradoksdanismanlik.com

GERİ